Private lease zonder addertjes onder het gras

MijndomeinAuto biedt een voorspelbaar en transparant maandelijks leasetarief, inclusief het snelladen van de elektrische auto in heel Nederland

Lelystad

Summary

Niemand houdt van onverwachte kosten of addertjes onder het gras als het je auto betreft. Toch is het vandaag de dag lastig om een private lease aanbod te vinden waarbij je een compleet overzicht hebt van je maandlasten. Er komen altijd nog kosten bij, voor veel mensen een reden om private lease links te laten liggen. MijndomeinAuto komt daarom nu met autorijden met volstrekt voorspelbare en volledig transparante kosten.

De 100% elektrische Nissan Leaf in combinatie met onbeperkt gratis snelladen bij Fastned biedt iedereen voor het eerst de mogelijkheid om auto te rijden op basis van volstrekt voorspelbare maandlasten. Henri de Jong, oprichter en eigenaar MijndomeinAuto: "Mensen willen geen auto meer bezitten maar gebruiken. Als verlengstuk van die trend geloven wij sterk in de opkomst van elektrisch rijden en het principe van delen". Het aanbod van de Nissan Leaf voor Euro 399,- per maand op basis van een tweejarig contract inclusief onbeperkt snelladen maakt dit de eerste volledig uitgeruste elektrische auto die voor veel mensen bereikbaar is.

"Je hoeft geen eigen oprit met laadpaal te hebben om zonder problemen door heel Nederland te rijden. Sterker nog, hoe meer kilometers je rijdt, hoe voordeliger je uit bent ten opzichte van benzine- en dieselauto’s in hetzelfde segment. Elektrisch rijden is dus juist ook voor de veelrijder interessant. In de hoofden van de meeste mensen is het nog precies andersom," zegt Niels Korthals Altes, Chief Commercial Officer van Fastned.

Oplaadstations in heel Nederland

Door middel van snelladen bij een van de 51 oplaadstations van Fastned kan de accu van de Nissan Leaf in 20 minuten tot 80 procent opgeladen worden. Thuis duurt dit vijf tot tien uur. Met de nieuwe, krachtige 30 kWh batterij van de Nissan Leaf kan iemand ongeveer 180 kilometer rijden, meer dan genoeg voor de meeste ritten. De oplaadstations van Fastned staan overal in Nederland.

Niet alleen het ‘tanken’ met de Nissan Leaf is een nieuwe ervaring, ook het rijden met een elektrische auto is anders dan met een brandstof auto. Het volledige vermogen en koppel van de elektrische motoren is vanaf stilstand meteen beschikbaar. Met een totaal vermogen van 109 pk is de Nissan Leaf een pittige auto.

Goed voor het milieu

De belangrijkste reden om elektrisch te rijden is natuurlijk het sparen van het milieu. Nissan Leaf gebruikt geen fossiele brandstoffen, daarom heeft de auto ook geen CO2 uitstoot tijdens het rijden. De Nissan Leaf houdt voor je bij hoeveel CO2 je bespaart door elektrisch te rijden. De Nissan drukt dit uit in de vorm van digitale bomen. Bovendien is met een eigen ev connect app gekoppeld aan de auto altijd inzichtelijk wat het verbruik is geweest. Op afstand kan de verwarming of koeling worden bediend.

Over MijndomeinAuto

MijndomeinAuto biedt sinds 2010 lease auto’s aan particulieren. In de afgelopen jaren is MijndomeinAuto uitgegroeid tot de meest transparante private lease maatschappij met de Beste Deal Garantie voor particulieren in Nederland. Meer dan 2.700 automobilisten zijn inmiddels de weg opgegaan met een auto van MijndomeinAuto. MijndomeinAuto maakt onderdeel uit van het internetbedrijf Mijndomein.nl. Dat richt zich met vernieuwende proposities op markten waar bestaande partijen de dienst uitmaken. www.mijndomeinauto.nl

Over Fastned

Fastned bouwt 's werelds eerste netwerk van snellaadstations voor alle elektrische auto's. De stations worden gebouwd op A-locaties langs de snelweg en in steden, waar elektrische auto’s in gemiddeld 20 minuten kunnen opladen. Hiermee wil Fastned de elektrische rijder de vrijheid geven om straks door heel Europa te kunnen rijden. Momenteel zijn er in Nederland 51 snellaadstations operationeel. Daarnaast werkt Fastned aan uitbreiding van haar netwerk naar de rest van Europa. Fastned is genoteerd aan de Nxchange effectenbeurs. www.fastned.nl

Over Nissan Leaf (concept tekst)

De 5-deurs Nissan Leaf is een technisch hoogstandje. Met 109pk en een maximum koppel van 254Nm is de Nissan Leaf niet alleen goed voor het milieu maar voelt ook snel aan. Dit komt doordat het volledige koppel vanaf stilstand direct beschikbaar is. Nissan Leaf bereikt een snelheid van 100 kilometer per uur in 11,5 seconde. De topsnelheid is 144 kilometer per uur. Op topsnelheid draait de elektromotor maar liefst 10.500 toeren per minuut. Ook de specificaties van de accu zijn van belang voor de manier waarop de auto rijdt. Hoe meer capaciteit de accu heeft hoe groter het bereik. De hoeveelheid stroom die de accu in een keer kan leveren bepaalt vervolgens weer hoeveel vermogen en koppel de elektromotor kan leveren. De 30 kWh accu in de Nissan Leaf is opgebouwd uit 192 zogenaamde “cellen”. Bij thuisladen of bij laden via een laadpaal kan er geladen worden met maximaal 6,6 kW. Daarnaast beschikt iedere Leaf standaard over een speciaal IT-navigatiesysteem voor elektrische auto’s. De Nissan Leaf heeft dezelfde veiligheidseigenschappen als ‘gewone’ benzine- en dieselauto’s.

Favicon for mijndomeinauto.nl MijndomeinAuto mijndomeinauto.nl
Favicon for fastned.nl Fastned fastned.nl
Favicon for nissan.nl Nissan Leaf nissan.nl

Quotes