MyWheels lanceert campagne ‘alleen maar (voor)delen’

Deelautoverhuurder MyWheels lanceert vandaag haar nieuwe campagne ‘alleen maar (voor)delen’, waarin alle voordelen van het huren van een deelauto bij MyWheels op een rijtje worden gezet. De campagne is online en in de straten van Amsterdam en Den Haag te zien.

Met 600 auto’s in Nederland, waarvan 250 elektrisch, is er altijd eentje op loopafstand. Met het deelconcept wil MyWheels het aantal auto's in Nederland terugdringen van 9 miljoen naar 1 miljoen in 2030. Meer ruimte in de straat dus, en minder CO2-uitstoot.

‘alleen maar (voor)delen’

BW H ontwerpers ontwikkelde de MyWheels campagne, die vanaf vandaag op meer dan 500 abri’s in Amsterdam en Den Haag zichtbaar is. Volgens Karina Tiekstra, CEO MyWheels, zet de campagne de voordelen van een deelauto van MyWheels op een rijtje: “Enerzijds tonen we de praktische voordelen van een deelauto: je betaalt bijvoorbeeld alleen voor gebruik en je vindt altijd wel een auto op de vaste plaatsen in de buurt, die je van te voren al kunt reserveren. Anderzijds stimuleren we mensen een bewuste keuze te maken in hun reisgedrag. Ons doel is om het aantal auto’s in Nederland terug te dringen, zodat we samen een lagere CO2-uitstoot en een beter straatbeeld realiseren. Iedere deelauto compenseert 425 bomen aan CO2 en bespaart 13 privé-auto's in het straatbeeld.”

MyWheels community

Naast de offline campagne zet MyWheels vooral in op online. Een totaal vernieuwde app, een nieuwe homepage, social media en een Google Ads campagne dragen bij aan de uitbouw van de MyWheels community. “Wij geloven in de kracht van community’s. Sterker, wij zijn onze leden. Samen verwezenlijken we ons doel van minder CO2-uitstoot, leefbare buurten en sociale verbondenheid.” zegt Karina. “Het gezamenlijke doel willen we uitstralen in de campagne.”

Een auto van MyWheels is eenvoudig te reserveren via de MyWheels app, beschikbaar in de App Store en Google Play Store. MyWheels is er ook voor zakelijke klanten, van incidentele ritten tot het delen van een wagenpark op het platform.

MyWheels: Karina Tiekstra

Mijndomein: Joost van Rooij