IMG-0559 final.jpg

Konstantinos Kouzel, oprichter en eigenaar van Greencast.

The Sharing Group gaat partnership aan met start-up Greencast

Amsterdam, 8 februari 2022 - The Sharing Group (TSG) gaat partnership aan met Greencast. Greencast is een start-up die de het monitoren van je CO2 footprint als organisatie op een laagdrempelige manier inzichtelijk maakt. Een belangrijke stap voorwaarts in het verlagen van de CO2 emissies van bedrijven.

Partnership Greencast

The Sharing Group is een collectief van mensen en merken die vanuit de kracht van delen samenwerken om meer impact te maken. De investering in het partnership met start-up Greencast past hier goed bij. Joost van Rooij, Head of Ventures, over Greencast; “Het enthousiasme van Konstantinos als ondernemer en de slimme oplossing van Greencast om het monitoren van je CO2 footprint op een eenvoudige wijze toegankelijk te maken voor een grote groep mensen, sprak ons erg aan”. In de komende periode wordt de oplossing van Greencast uitgerold bij een van de partners binnen The Sharing Group.

Oprichter Konstantinos Kouzel van Greencast hoopt met een recent geïntroduceerd ‘free plan’ ook kleinere organisaties te activeren om hun duurzaamheidsambities te realiseren. “We begrijpen als start-up heel goed dat duurzaamheidsbudgetten vaak krap zijn en groeiende ondernemingen vaak al genoeg op hun bord hebben liggen. Met Greencast bieden we een laagdrempelige ingang tot duurzaamheid, zonder dure consultants of eindeloze vragenlijsten. Zo kunnen we, van MKB tot corporate, met z’n allen het verschil maken.”

New Ventures

Binnen The Sharing Group wordt momenteel gewerkt aan het opzetten van een investeringsfonds voor New Ventures. Het fonds zal zich richten op impact gedreven new ventures met een focus op Technologie, Energie en Mobiliteit. “We zijn op zoek naar start-ups die anders durven kijken naar de status quo. Ondernemers die geloven dat het anders kan en oplossingen ontwikkelen die toegankelijk zijn voor iedereen in plaats van de happy few”, aldus Joost van Rooij.

Favicon for greencast.io Greencast | Software to help monitor and cut company emissions greencast.io