Alle belangrijke informatie op 1 factuur voor elektrische rijders

EnergyZero en Last Mile Solutions bundelen hun software en energiekrachten voor meer laadgemak en minder administratiefrustratie voor de elektrische rijder. Onder het merk ‘powered by EnergyZero’ brengt EnergyZero de nieuwe totaalfactuur op de markt voor hun klanten, onder andere leasemaatschappijen en autodealers. Dankzij de factuur krijgen elektrische rijders niet langer losse facturen, zoals de energierekening van de energieleverancier, de laadsessies bij de eigen provider, en het slim laden van hun autofabrikant. Al deze energie gerelateerde diensten staan op één factuur.

Onduidelijkheid door veel verschillende facturen

Steeds meer partijen leveren energiediensten. De elektrische rijder neemt daardoor verschillende diensten af van verschillende partijen. Zo betaalt hij bij bedrijf A het energiecontract, bedrijf B voor het laden van de auto op de goedkoopste tijdstippen en bedrijf C voor de laadpas en laadkosten. Dit betekent drie overeenkomsten tekenen, drie facturen betalen en met drie verschillende klantenservices contact hebben. Met de nieuwe dienst van EnergyZero komt daar een einde aan.

One-stop-shop voor elektrische rijders

Via haar energieplatform biedt EnergyZero haar business partners al vier jaar verschillende energiediensten op basis van dynamische energietarieven. Last Mile Solutions is Europa’s grootste leverancier van Software as a Service (SaaS) platforms voor het managen van laadpalen en -diensten. De totaalfactuur sluit aan bij de visie van EnergyZero om een one-stop-shop te creëren voor elektrische rijders. Zo krijgen ze een beter overzicht van alle energie-gerelateerde zaken en minder administratie. EnergyZero biedt als eerste bedrijf in Nederland deze dienst als whitelabel product aan. Dit aanbod legt bovendien de basis voor nieuwe energiediensten die EnergyZero met haar business partners ontwikkelt. Denk bijvoorbeeld aan de slimme aansturing van auto’s op dynamische uurprijzen om het elektriciteitsnet optimaal te benutten.

We willen onze partners toegang bieden tot slimme laadoplossingen. Door dit te combineren met toegang tot de dynamische energiemarkt, creëren we samen een integrale dienst voor de elektrische rijder Auke Ferwerda, oprichter EnergyZero B.V.

Over EnergyZero

EnergyZero is een Rotterdams softwarebedrijf met een energieleveringsvergunning en levert Energy-as-a-Service als white label aan bedrijven. Hiermee krijgen bedrijven toegang tot de Nederlandse energiemarkt waarmee zij nieuwe, duurzame businessmodellen ontwikkelen. Met klanten als Mijndomein en ANWB staat het bedrijf aan het front van een nieuwe energiewereld.

EnergyZero opereert sinds 2017 als zelfstandig energiebedrijf. In januari 2018 ontving het bedrijf een vergunning van de ACM voor de levering van gas en elektriciteit. Sinds 2017 is EnergyZero onderdeel van The Sharing Group NV.