MyWheels voegt extra auto’s toe in autodelend Almere

Almere, 17 april 2023 – Deelauto’s worden steeds populairder, ook in Almere. Om aan deze groeiende vraag te voldoen, breidt MyWheels haar aanbod in Almere uit met negen auto’s.

Almere omarmt de deelauto. De stad zit midden in een officiële autodeelpilot, waarvoor MyWheels in februari 2022 al enkele auto’s plaatste. De populariteit van deelauto’s is mogelijk overgewaaid vanuit Amsterdam, waar ride sharing vaste prik is: mensen die vanuit de hoofdstad naar plaatsen in de omgeving verhuizen, blijven deelauto’s gebruiken. De pilot in Almere is nog in volle gang, maar nu al een groot succes. MyWheels en de gemeente hebben regelmatig en goed contact over de voortgang.

Meer aanbod, betere spreiding

De nieuwe auto’s van MyWheels zijn door heel Almere te vinden. Ook in buurten waar ze eerder niet beschikbaar waren, zoals Almere Poort, Almere Haven & Nobelhorst. Doordat het aanbod is uitgebreid, is het nu nog makkelijker om op loopafstand een deelauto te pakken. Ook zakelijk gebruik wordt hierdoor interessant, doordat het deelaanbod in de buurt van winkels en kantoren toeneemt.

Een eigen auto hebben, wordt in Almere steeds minder noodzakelijk. MyWheels draagt daarmee bij aan een leefbare stad.

‘In Almere gebruiken inmiddels zo veel mensen deelauto’s, dat het aanbod echt te klein was. Door fors uit te breiden, hopen we autodelen voor nog meer inwoners van Almere aantrekkelijk te maken’, aldus Dani Sprecher, Manager Public Affairs en Plaatsingsstrategie van MyWheels. Inwoners van Almere die in hun buurt nog geen deelauto’s zien staan, kunnen dit melden via MyWheels.nl/auto-aanvragen. Zo streeft MyWheels ernaar om Almere samen nog leefbaarder te maken.