GreenMobility gebruikers en medewerkers vinden onderdak bij autodeelmarktleider MyWheels.

Amsterdam, 19 januari 2023 – De Amsterdamse klanten van deelauto-aanbieder GreenMobility worden toevertrouwd aan deelauto-aanbieder MyWheels. Ook stapt een deel van de medewerkers over. GreenMobility vertrekt per 1 februari uit Amsterdam, en daarmee uit Nederland. De klanten krijgen met deze overstap toegang tot een drie keer grotere vloot. MyWheels versterkt op deze manier haar marktleiderschap. Daarnaast is dit een volgende stap in het realiseren van de missie van de deelauto-aanbieder: autodelen toegankelijk en voordelig maken voor iedereen. Met minder auto’s het straatbeeld groener, leefbaarder en socialer maken.

GreenMobility heeft gekozen voor MyWheels vanwege hun leidende positie in Nederland. De klanten zullen hier de meest soepele overgang ervaren. Bij de overstap ontvangen klanten daarnaast extra voordelen, waaronder een eerste gratis rit. Bovendien biedt deze overstap toegang tot een breder aanbod. Zo zijn er meer auto’s op loopafstand beschikbaar met ruim 900 auto's in Amsterdam, vergeleken met de 180 auto’s van Green Mobility. Daarnaast is er een keuze uit ongeveer 20 verschillende autotypes, vergeleken met de twee modellen die bij Green Mobility beschikbaar waren.

“GreenMobility is erg verheugd over de overeenkomst met Nederlands grootste autodeelbedrijf. We zijn ook blij dat onze medewerkers en klanten de mogelijkheid krijgen om een nieuwe thuis vinden bij MyWheels, een bedrijf dat dezelfde waarden deelt als GreenMobility" zegt Kasper Gjedsted CEO bij GreenMobility.

GreenMobility werknemers naar MyWheels

Een deel van de Nederlandse GreenMobility medewerkers kan ook de overstap maken naar MyWheels en hier in dienst treden. Deze medewerkers gaan zich in eerste instantie focussen op een soepele overgang voor oud-GreenMobility klanten.

Henri de Jong, CEO MyWheels: “We zijn erg blij dat GreenMobility ons het vertrouwen geeft om haar klanten en medewerkers bij MyWheels onder te brengen. Op deze manier zetten we gezamenlijk toch een stap vooruit in de ambitie om steden leefbaarder te maken en deelmobiliteit toegankelijk en voordelig aan te bieden voor iedereen.”

GreenMobility deelauto’s vertrekken uit Nederland

De 180 deelauto’s van GreenMobility verlaten Nederland om op te kunnen schalen in andere steden waar de onderneming actief is. De organisatie zet in op optimalisatie door te centreren op de markten waar zij het meeste impact maken.

Over MyWheels

MyWheels is het grootste autodeelplatform van Nederland. De deelauto’s staan verspreid over ongeveer 90 Nederlandse steden en dit aantal blijft groeien. In Amsterdam staan alleen al ruim 900 voertuigen. Zowel de particuliere als de zakelijke markt wordt bediend. In totaal heeft MyWheels 111.217 leden.

MyWheels is ervan overtuigd dat er maar een miljoen auto's nodig zijn om Nederland mobiel te houden. Zo creëert MyWheels meer ruimte op straat, meer ruimte voor groen en levert het een belangrijke bijdrage aan het milieu. Ook zet MyWheels de volgende stap in de energietransitie met We Drive Solar. Inwoners in Utrecht kunnen als eerst in Nederland grootschalig ervaren welke positieve impact een ‘rijdende buurtbatterij’ kan maken.

Over GreenMobility

GreenMobility biedt moderne stedelingen eenvoudig, flexibel en duurzaam vervoer in de vorm van elektrische deelauto’s. Gebruikers hebben toegang tot deze auto’s via de GreenMobility app. Ritten worden betaald per minuut, via minutenpakketten, op dagbasis of via een abonnement. Tegenwoordig exploiteert GreenMobility in totaal 1.600 elektrische voertuigen in Kopenhagen, Aarhus, Antwerpen, Brussel en Helsinki. Ruim 250.000 mensen zijn geregistreerd als klant bij GreenMobility.